zondag 28 mei 2017

Kiekjes op kliekjes #4

Tijd voor weer wat kiekjes
op kliekjes!

1) Een bol mozzarella die over de datum ging.
2) Loof aan de wortels
3) Een verkeerd ingeschatte hoeveelheid ovenfriet van cassave, wortel, bataat, taro en rode biet.

Benieuwd wat ik ervan maakte?
Nou, dit:



Het wortelloof
verdween in een pesto
met hennepzaad, zonnebloempitten en feta, 
volgens de verhoudingen van dit recept.


De ovengebakken frieten van de dag ervoor
(ongeveer 500 gram cassave, bataat, taro, wortel en rode biet)
liet ik in de keukenmachine
met een ei tot een soort deeg kneden.

Ik bekleedde een bakplaat met bakpapier
en drukte het 'deeg' daarop dun uit.


De plaat ging 10 minuten op de braadovenvloer.
Toen wilde ik de 'pizzabodem'
(want dat ging het worden)
draaien, zodat de andere kant kon bakken.
Hier ging het echter mis...


Ik rangschikte de stukken ;) op de plaat
en bakte ze nog eens 10 minuten.
Toen smeerde ik de pesto erover uit
en verdeelde de mozzarella erover.

Nog 10 tot 15 minuten bovenin de braadoven
en tadaa!


Zo lekker!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten