donderdag 14 september 2017

Groene shake met meelwormen


Ik had vanmiddag weer eens behoefte
aan een groen sapje.
Maar omdat ik het belangrijk vindt
om ook iets te kauwen te hebben,
besloot ik het sapje te toppen
met zonnebloempitten en gevriesdroogde meelwormen.

Ja, ja, ik weet het...
meelwormen...
Het is een mindset zullen we maar zeggen ;)



Onze kater
die er normaal tijdens de lunch steevast bij is
om de kaas van mijn brood te eten
als ik niet oplet,
was blijkbaar ook toe aan wat afwisseling.
Want terwijl ik wat foto's maakte van mijn sapje
om bij deze blogpost te publiceren
probeerde hij er met mijn meelwormen vandoor te gaan!
Het (hij) moet niet gekker worden!


Groene shake met meelwormen
(1 glas)

Ingrediënten:
1 peer
hand vol sla
2 topjes basilicum
1 el appelciderazijn of kombucha
2 el zonnebloempitten
1 el sesamzaad
1 el gevriesdroogde meelwormen

Bereiding:
Doe de peer (ontdaan van steeltje en klokhuis) met de sla, basilicum en appelazijn in een blender en laat deze er een mooi sapje van maken.
Giet het sapje in een glas, beker of kom en roer er het sesamzaad doorheen.
Top het groene sap met zonnebloempitten en meelwormen.
Lepel ze! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten