zaterdag 16 september 2017

Kiekjes op kliekjes #7


Toen we laatst twee dagen
van een grote pan stoofvlees hadden gegeten,
bleek er nog een klein beetje vlees over te zijn
en een heleboel stoofvocht!
Zo zonde om weg te doen.

Ik goot het vocht in een pot,
parkeerde die in de koelkast
en boog me over de vraag:
Wat kan ik met dat stoofvocht doen?



Het antwoord was snel gevonden.
Ik gebruikte het stoofvocht
in mijn recept voor een no knead soda bread
als vervanging voor het water wat er normaal in gaat.
Zou dat werken?

Ja dus, dat werkt!



Ik wist er zes,
naar stoofvlees geurende,
broodjes van te bakken
die hier met smaak zijn opgegeten.

 Ikzelf testte het eerste broodje
mét het laatste restje stoofvlees
en twee overgebleven broccoliroosjes.
Heerlijk! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten