dinsdag 26 september 2017

Spicy jackfruit-rijstschotel met spitskool


Nieuwsgierig geworden
door verschillende recepten die ik las
besloot ik
ook eens een blik jackfruit te scoren
om wat mee te experimenteren.

Ik liet me inspireren
door deze 'pulled' BBQ jackfruit van Inge
en gaf er vervolgens natuurlijk
een gehele eigen draai aan.


Ik kreeg er geen spijt van.
Het was heerlijk!
En de volgende twee blikken
staan inmiddels alweer in mijn voorraadkast ;)



Spicy jackfruit-rijstschotel met spitskool
(4-6 porties)

Ingrediënten:
1 blik jackfruit (niet op siroop)
1 grote ui
3 tenen knoflook
600 g spitskool
1 mango
200 ml water
1 el ahornsiroop
1 el citroensap
1-2 tl gerookt paprikapoeder
1/2 tl gemalen komijn
snuf chilipoeder
Keltisch zeezout en gerookt zout naar smaak
1 c zilvervliesrijst

Bereiding:
Bereid de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Pel en snipper de ui en knoflook en snijd de spitskool in smalle repen.
Verhit wat olie in een ruime pan en fruit hierin de ui aan.
Voeg de knoflook en spitskool toe en bak dit even mee.
Snijd ondertussen de jackfruit en mango in kleinere stukken.
Voeg jackfruit en mango toe aan de pan en schep dit met ahornsiroop, citroensap en specerijen goed door het groentemengsel.
Voeg 200 ml water toe en laat alles een kwartiertje sudderen in de kookoven.
Breng dan op smaak met zout én gerookt zout.
Serveer met de rijst of schep deze door de spitskool en laat de smaken er nog even op intrekken.
Eet smakelijk!
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten