donderdag 26 oktober 2017

Ontbijtpap van melkkefir en chufameel


Dit recept voor een stevige ontbijtpap
wordt hier vaak gemaakt.
De mannen in het gezin eten de pap
met een kefir van buffelmelk, stoere buffelmelk.
Voor mezelf maak ik de pap
met schapenmelk-kefir.

Ik maak de pap,
voor elk gezinslid in een apart potje,
de avond van te voren.
Hierdoor krijgt het chufameel de tijd
om vocht uit de kefir te binden
en dit levert een stevig papje op.
 Een pap die je moet lepelen en dus,
en dat is fijn
want dat is beter voor de spijsvertering dan drinken.


Soms voeg ik nog een lepeltje collageen toe.
Maar laatst las ik dat dit niet goed opgenomen wordt
in combinatie met melk.
Geen idee, of dit zo is.
Wie het wel weet, mag het zeggen!


Ontbijtpap van melkkefir en chufameel
(1 portie)

Ingrediënten:
170 g melkkefir
20 g chufameel (ik gebruik de vezelrijk-variant)
20 g granola
4 g collageen
wat blauwe bessen (kan uit de diepvries)

Bereiding:
Giet de melkkefir in een potje of kom.
Voeg chufameel, granola en collageen toe en roer de pap goed door!
Top met wat blauwe bessen en bewaar de pap tot gebruik in de koelkast.

Tip:
Houd je van crunch? Voeg dan de granola pas op het moment van eten toe. Doe je dit de avond tevoren al, dan zal de granola niet meer knapperig zijn maar er wel voor zorgen dat je de pap moet kauwen. Of doe de helft de avond tevoren en de helft net voor het serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten