maandag 16 oktober 2017

Review: Classic paleo broodmix van Vechtenaer


Net toen het weer tijd werd
voor een nieuwe bestelling bij Puur Mieke
bleek daar de paleo broodmix classic van Vechtenaer in de aanbieding te zijn,
wegens 'bijna over de datum'.
 Een mooi moment om die eens te proberen!


  Paleo broodmixen behoren niet tot de goedkoopste,
maar dat kan ook niet
omdat ze over het algemeen bestaan
uit enkel noten, zaden en pitten
en dat zijn nou eenmaal niet de goedkoopste ingredienten.
Deze classic van Vechtenaer
bevat zonnebloempitten, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad
en amandelen en hazelnoten.



 Bereiden van het brood is simpel.
Je mengt kokosolie en eieren door de mix, stort het geheel in een cakeblik en bakt het in een uur gaar in het midden van de bakoven.
Het resultaat is niet te vergelijken
met een brood waarin meel van granen wordt gebruikt;
je moet eerder denken aan de structuur van een notenreep.


Het brood vult ontzettend goed
en ik snijd er dan ook dunne plakken van.
Het is stevig genoeg om dit te doen
zonder dat het uit elkaar valt.

 Voor mij is het brood een goede leerschool in kauwen.
Ik ben iemand die structureel te weinig haar eten kauwt
en dat terwijl ik toch weet
hoe belangrijk dit is voor je spijsvertering!
Door alle zaden in dit brood
moet je elke hap echt wel even door kauwen.


De jongste zoon,
die wel van noten en pitten houdt,
vond het brood te veel naar ei smaken.
Ik vond dat bij deze mix wel meevallen.
 Al eerder probeerde ik de Apricot broodmix van Paleo-Store
en daarin vond ik het ei veel meer overheersen.
Smaken verschillen hè.

Ik eet niet glutenvrij, maar beperk het wel
én kies ook zorgvuldig mijn 'bronnen' van gluten
omdat mijn darmen me laten weten
dat dit echt verschil maakt!
Deze paleo broodmix van Vechtenaer is dan ook
een mooie aanvulling op mijn voeding.

Noot: Ik heb geen artikelen ontvangen voor deze review. De review geeft mijn eigen mening weer. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten