maandag 6 november 2017

Spitskool met kip en appelchutney

Ik beloofde het je al
toen ik het recept voor appelchutney met je deelde:
een succesreceptje waarin ik de chutney gebruikte.
Dat is deze spitskool met rijst en kip.

Een gerecht
waar de kinderen wantrouwend naar keken
toen de deksel van de pan ging.
Tja, erg fotogeniek was het dan ook niet...
Maar na de eerste aarzelende happen
(en geloof me, het duurde een tijdje voor ze zich lieten overhalen)
vielen ze enthousiast aan!
Dit was lekkerrrr...




Spitskool met kip en appelchutney
(4 porties)

Ingrediënten:
150 g kipfilet
1/2 spitskool
bos raapstelen
400 ml tomatensaus
200 ml appelchutney
snuf kaneel, nootmuskaat en knoflookpoeder

Bereiding:
Snijd de spitskool door de helft. We gebruiken maar 1 helft (tenzij je een kleine kool hebt).
Snijd de spitskool in smalle repen.
Snijd op knip ook de raapstelen kleiner.
Snijd de kipfilet in stukjes.
Verhit wat olie in een ruime pan en bak de kip hierin 2 minuten.
Voeg dan de kaneel, nootmuskaat en knoflookpoeder toe, in de verhouding die jou lekker lijkt, en schep dit goed om met de kip.
Doe de spitskool in de pan erbij en bak deze zo'n 5 minuten mee.
Voeg dan de raapstelen toe en de appelchutney toe en schep even goed om.
Doe de tomatensaus erbij en laat het geheel, met de deksel op de pan, in de kookoven minimaal een kwartier sudderen. Zo kunnen de smaken goed intrekken.
Ik serveerde er rode rijst bij, maar het is vast ook erg lekker met gebakken aardappeltjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten