zondag 10 december 2017

Honger!


Ah, Mme Zsazsa!
Het zal een jaar of tien geleden zijn
dat het zoekwoord 'bakfietskussens'
mij op haar blog bracht
en sinds die tijd lees en leef ik daar met haar mee.

Over die bakfiets heb ik er overigens nooit meer iets gezien,
maar wel een boel recepten, naaiprojecten, geweldige tekeningen
en leuke tuinierverhalen.
Gebracht met humor,
heerlijke humor.



Toen een paar maanden geleden haar kookboek verscheen,
Honger!
Gewoon lekker eten uit de keuken & moestuin van Mme Zsazsa
besloot ik het snel te bestellen.

Kim Leysen (Zsazsa's echte naam)
beschrijft in de inleiding
hoe zij bepaalt wat er 's avonds gegeten wordt.
Waar heeft ze zin in? Wat moet er dringend gebruikt?
Is de planning druk of is er alle tijd om te koken?
En bovenal:
"Hoe krijg ik het aan de kinderen verkocht?"
Het is precies mijn denk- en werkproces!


Kijken naar de recepten en foto's in het boek
moet ik echter wel de conclusie trekken
dat Leysens maaltijden te veel zichtbare groenten bevatten
voor míjn kinderen.
Zij is waarschijnlijk eerder begonnen met de culinaire opvoeding ;)

Wat geweldig is aan het boek Honger!
zijn de vele extra's bij de recepten.
Leysen vermeldt welk bijgerechtje er goed bij past,
geeft tips voor extra groenten
óf voor hoe je recept kunt aanpassen
naar gelang het verstrijken van de seizoenen.
Ben je vegan, maak het dan zo...
Houd je iets over, maak er dan dit mee...
En ook nog...


Ik vind het typerend voor de stijl
die ik ken van haar blog.
Buiten dat, stimuleert het je
om de recepten aan te passen aan jouw situatie.
Het geeft de lezer hopelijk wat lef
om buiten de lijntjes te koken.
En dat is iets
waar ik alleen maar voorstander van kan zijn.
Ik doe het zelf al jaren ;)

In het kort:
Praktische recepten.
Veel extra informatie.
Mooie foto's.
Leuke tekeningen.
Doorspekt met humor.


Praktische informatie:
Honger! Gewoon lekker eten uit de keuken & moestuin van Mme Zsazsa
Mme Zsazsa, oftewel Kim Leysen
WPG Uitgevers Belgie NV
ISBN: 9789022334614
€ 24,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten