dinsdag 6 maart 2018

Barefoot dl 3: Gobi Hi Top en Chelsea

Going barefoot is leuk,
en mijn Vibram 5-fingers geweldig,
maar als het herfst en winter wordt
is het soms toch wel fijn
om schoenen te hebben die waterdicht zijn ;)
 Vivobarefoot bood uitkomst daarin.


Op hun website bestelde ik daarom
 in het najaar van 2015
de Gobi Hi Top
omdat me die het meest functioneel leek.
Nee, niet omdat ik ze mooi vond,
want dat vond ik ze niet

en dat vind ik nog steeds niet.
Maar functioneel, want:
veters, enkelmodel, donkergekleurd.


Voor de mooi kocht ik kort daarna,
in de sale,
de lichtgrijze Chelsea,
die me dan weer minder functioneel leken
want ja,
geen veters, ruim om de enkels
en lichtgrijs in de herfstmodder...?


Op beide schoenen loop ik drie winters later nog steeds.
De Gobi Hi Top valt smaller op de voorvoet.
Dat merk ik
als ik vanuit een zomer met sandalen en 5-fingers
weer de dichte schoenen in ga.


En inderdaad,
lichtgrijs en mooi zijn die Chelsea's niet meer.
Maar verder zijn beide paren nog in prima staat.


De vraag die ik alle winters weer krijg:
"Heb je niet snel koude voeten op zo'n dunne zool?"
Volgens mij bestaat daar geen eenduidig antwoord op.
Ik heb al jaren problemen met mijn doorbloeding
en daarmee ijskoude voeten.
Dus ja, ik heb koude voeten op die dunne zolen.
Maar ik heb ook koude voeten
als ik met drie paar thermosokken aan
tegen een warm pittenkussentje
onder mijn dekbed lig.
Mijn koude voeten
hoeven dus niet jouw ervaring te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten