vrijdag 23 januari 2015

What's cooking op 23 januari

Deze vrijdag
was een vrijdag zoals ze wel vaker verlopen
bij mij.
Na wat kletsen aan de schoolpoort
doe ik thuis wat huishoudelijke klusjes
om dan vanaf een uur of half tien
op de bank of stoel te belanden
en urenlang te lezen 
en 'googlen'.

Tussendoor
bak ik meestal een brood


en dan is het heel snel lunchtijd!


Daarna krijg ik het op mijn heupen,
of soms zelfs pas na 14.30 uur 
als ik de kinderen uit school heb gehaald,
en moet er als een razende gebakken worden!
En meestal komt er dan nog heel veel uit de ovens ;)

Inderdaad,
vandaag was een vrijdag zoals zovelen...
 Voor het avondeten bakte ik aardappelmuffins,






en een cranberry-taartje van kruimeldeeg.


Wie zegt dat je niet kunt dineren
met enkel cake en taart?
Het ligt aan de (in)vulling toch?

Voor de 'eerste gang' zag de tafel er zo uit:


Na de 'tweede gang' zo:




En nee, ik maakte geen foto toen we klaar waren met eten.
Maar ik kan je vertellen
 dat de cranberry-taart op is,
we nog twee punten kastanje-chocolade taart hebben
en Ernst en ik morgen kunnen lunchen
met nog ieder drie aardappelmuffins.
Ik verheug me er nu al op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten