zondag 14 augustus 2016

Tomatensoep met perziken


In een opwelling
greep ik in de veldwinkel
tomaten en perziken mee.
Er riep maar één woord in mijn hoofd:
SOEP!

En hoe vreemd Ernst me ook aankeek,
dit was inderdaad de combinatie die ik gebruikte
voor een heerlijk zoetige tomatensoep!
Die ingevingen van mij
zijn zo gek nog niet ;)
 




Tomatensoep met perziken
(4 porties)

Ingrediënten:
11 flinke tomaten
2 perziken
2 tenen knoflook
een flinke tak rozemarijn
klein handje verse oregano en honingsalie
1/2 tl Keltisch zeezout.

Bereiding:
Snijd de tomaten in kwarten en leg ze op een bakplaat. Als je ze aan de onderkant aan elkaar laat zitten, kun je ze als een bloemetje op de bakplaat leggen.
Snijd ook de perziken in kwarten en verdeel deze tussen de tomaat.
Kneus de knoflooktenen en snijd ze grote stukken.
Steek de stukken knoflook in de tomaat.
Knip de tak rozemarijn in kleinere stukken en steek ook deze in de stukken tomaat.
Sprenkel olie over de tomaat en perzik en schuif de bakplaat bovenin de braadoven.
Laat alles daar zo'n 30 tot 40 minuten garen.
Verwijder dan de rozemarijn en doe de rest in een blender of keukenmachine.
Voeg oregano, honingsalie en het zout toe.
Laat de machine een mooi romig soepje van het geheel draaien.
Schep in en geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten