donderdag 13 november 2014

What's cooking op 13 november

We hadden nog savooiekool liggen
uit het groentepakket.
<slik>
Ik ben er geen fan van...

Herinneringen
aan die enkele keer dat mijn moeder
toen ik jong was
savooiekool klaarmaakte,
of boerenkool,
en dan die geur...
laat staan de smaak...
<slik>
Had ik al gezegd dat ik er geen fan van ben?

Maar goed,
zomaar weg doen is geen optie.
Op zoek dus naar een goed recept.
En dat dacht ik te vinden in
'savooiekool met kip en pindasaus'.



Onze jongste man merkte op:
"Hmm, ziet er lekker uit!"
Ik had niet anders verwacht bij iets wat naar pindasaus ruikt ;)
Maar hij had gelijk.
Het rook lekker, zag er lekker uit
en smaakte ook nog!
 Gelukkig maar,
want die savooiekool zullen we nog wel vaker gaan krijgen...


Voor de andere zoon
maakte ik precies om die reden
(dat het naar pindasaus rook)
iets anders klaar
voor hij naar zijn theaterles vertrok.

Broccoli flatbread met een gebakken ei.
"Poe, dat vult hoor mam!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten