dinsdag 4 november 2014

What's cooking op 4 november

Er gebeurde vandaag zoveel
in de familie- en vriendenkring
dat mijn ketel bijna overliep
(figuurlijk hè),
maar gelukkig is dat niet gebeurd
en kon ik iedereen
(en zelfs nog eentje meer),
zoals gepland,
van eten voorzien.

Vanmorgen roosterde ik
tomaten, biet, ui en knoflook,
die ik daarna met nog wat kruiden
in de blender tot een mooie saus mixte.
Oh, tomaat en biet samen geeft zo'n prachtige kleur!


 De helft van deze saus
ging vanmiddag bij een pan spaghetti,
samen met rul gebakken gehakt
en verschillende soorten boontjes.
Die spaghetti bracht Ernst naar vriendin M en haar zoon
voordat ik eraan dacht een foto te maken.
Het zal toch wel gesmaakt hebben ;)

De andere helft van de saus
werd gebruikt in een nieuwe versie
En nu kan ik jullie zeggen dat ik die schotel maakte 
om voor jullie het recept te perfectioneren,
of omdat ik optimaal wilde profiteren van de 25% korting
die Ekoplaza deze week gaf op groenten en fruit,
maar eigenlijk was het gewoon:
Ik vind de schotel zo lekker dat ik die graag nog eens at!
En eigenlijk heb ik dat nu direct wéér
als ik de foto's bekijk... 


En voor degene die vol spanning wacht:
het recept wordt beter,
maar is nog niet perfect.
Nog even geduld dus! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten