donderdag 6 november 2014

What's cooking op 6 november

Voor manlief en de kinderen
was er nog 'chinees' over van gisteren.
Maar omdat ik zelf
gisteravond na de maaltijd weer besefte (lees: voelde)
waarom ik een tijd geleden heb gezegd 
dat ik geen 'chinees' meer wilde,
maakte ik vandaag voor mezelf
iets anders klaar.

Van een bakje champignons,
twee overgebleven gekookte aardappelen,
een stukje rode peper, bosui,
 en water, keltisch zeezout en gelatine
draaide ik in de blender een soepje.
En in het kader van 'ik probeer eens wat'
mengde ik er ook nog wat zelfgemaakte auberginespread doorheen.

Dit verhitte ik even op de hete plaat
en schoof ik toen tot etenstijd de kookoven in.
Ik bakte er nog een visje bij
en klaar was mijn voedzame maaltijd!

Toen de deksel van de pan ging
kwam ons een interessant tafereel onder ogen...


Maar gelukkig zag het soepje er na een keer roeren
een stuk minder spannend uit ;)
En niet onbelangrijk:
het smaakte heerlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten