vrijdag 16 januari 2015

What's cooking op 16 januari


Onze 'snoeptrommel' moest bijgevuld worden
en dus bakte ik vandaag weer sesamkoek,

 
maakte chocolade (rechts)
en fudge (links).

 
 Aan de fudge voegde ik deze keer 
wat cacaoboter en hennepzaad toe.
Hopelijk smaakt dat goed,
want ik maakte extra - ook van de chocolade -
om dit weekend cadeau te kunnen geven.

Met al die cacaoboter en kokosolie die moest smelten,
gebeurde er vandaag dus vooral veel
óp de AGA.
Dat zette zich door bij het bereiden van de avondkost.

Op de hete plaat karameliseerde ik witlof
zoals Saskia dat beschrijft in haar boek.
Maar ik voegde nog wat schijfjes radijs toe
en een drietal peren in stukjes.



Ondertussen gaarden op de sudderplaat
een aantal zalmfilets
en dat leverde ons
samen
een heerlijk maaltje op!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten