dinsdag 6 januari 2015

What's cooking op 6 januari

Vandaag weer groenten in het pakket
waar ik nog niet heel creatief mee aan de slag kan...
en dan krijgen we ook nog eters...
Ja, daar krijg ik het wel warm van!

Ik liet me inspireren door een recept uit VEG! 
en besloot de winterpenen (4 stuks), pompoen (kleine oranje)
en wat aardappelen (6, 7, 8? stuks) tot frieten te snijden.
Deze gingen gehusseld in wat kokosolie
op een bakplaat en in de grote braadslede
in de braadoven.
Halverwege schepte ik alles eens om
en na 40 minuten roosteren, haalde ik het uit de oven.
Toen voegde ik twee uien (in halve ringen) toe
en schijfjes van 3 appels.
Ook strooide ik er nog wat gemalen komijnzaad overheen.
Dit alles ging voor zeker nog 20 minuten
weer terug de braadoven in.


 

Na die 20 minuten 
kwam het op tafel,
schepten we er kleine gehaktburgertjes bij op,
en smulden er 
met z'n zessen van!






Noem het geroosterde groenten en de kinderen reageren lauw.
Noem het frieten en de kinderen zijn ineens enthousiast!
(Nou ja, over die winterpeen niet helemaal)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten