vrijdag 9 januari 2015

What's cooking op 9 januari

  
Ik maakte een beslag van kikkererwtenmeel
en bedekte daar de bakplaat mee.
Dit ging voor 25 minuten in het midden van de braadoven.
Ondertussen maakte ik met tomaten uit blik, een uitje, 
een teentje knoflook en rozemarijn een saus op smaak.

De kikkererwtenbodem werd met de saus ingesmeerd
en daarop kwam tonijn en raapstelen.
Aan de kant van Ernst en mij natuurlijk met kaas
en het gedeelte voor onze jongste met ananas.
Na 10 minuten kwam het goddelijk ogend uit de braadoven!
 

"Die bodem is niet helemaal mijn ding", sprak het kind.
En ik snap waarom hij dat zei.
De bodem was dik 
en de kikkererwten waren zeker aanwezig qua smaak!
Dus als notitie voor mezelf:
volgende keer de helft van het beslag maken
en daar de bakplaat mee vullen.
 

 
De kikkererwten vulden in ieder geval wel goed!
Normaal eten we met z'n vieren
twee plaatpizza's met tarwebodem.
Nu hadden we met z'n drieën één plaatpizza
waar we ook nog een behoorlijk stuk van overhielden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten