zondag 16 augustus 2015

What's cooking op 16 augustus 2015: Aubergineschotel en spareribs


Gisteravond
'knutselden' Ernst en ik
bijna 4 liter tomatensaus in elkaar
door flink wat gekneusde tomaten te roosteren
met courgette, biet, ui en knoflook.
Dit werd tot saus gedraaid
met twee bossen basilicum en een bos peterselie
en in porties ingevroren.


Een van de porties gebruikte ik echter vandaag al
in een ovenschotel met aubergine en kaas,
mijn variant
op de Melanzane di Parmigiana.

Het werd een 1-persoons schotel
aangezien de mannen van het gezin
een keertje wilden spareribs kluiven.


Ik gebruikte één aubergine,
die ik in plakken sneed en roosterde op de sudderplaat.
Ik vette een ovenschaal in met ghee met knoflook
en legde er een laag aubergine in.
Daarboven op kwam een laagje runderrookvlees
gevolgd door de tomatensaus en verkruimelde witte schapenkaas.
Dan weer een laag aubergine, rookvlees, tomatensaus en witte kaas
en bovenop 
kwamen een paar plakken extra-belegen boerenkaas.

Het geheel ging 20 minuten bovenin de bakoven
en kwam er uit
als een heerlijke bak comfortfood!



Meer heeft een meisje niet nodig
op een regenachtige dag als vandaag!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten