dinsdag 24 november 2015

What's cooking op 24 november 2015: Pasta met spinazie en winterpostelein


Bij Marloes op jouwfabriek.nl
kwam ik het recept tegen
van een bloemkoolsaus.
Nee, niet een saus voor over de bloemkool,
maar een saus ván bloemkool!
 
Mijn plan was om met de spinazie van vorige week,
aangevuld met wat winterpostelein van deze week,
een goed gevulde pasta met spinazie en gerookte zalm te maken.
En altijd als ik dat maak,
experimenteer ik opnieuw met de 'witte saus',
die ik hier in huis vanwege een koemelkallergie
nooit op de originele wijze kan maken.
Een echt succesrecept vond ik nog nooit.
Toen er vandaag een bloemkool in het groentepakket zat,
zag ik mijn kans dan ook schoon.






 Ik bereidde de saus op de wijze die Marloes beschrijft.
Ik voegde echter maar één eetlepel gedroogde oregano toe
en vulde het aan met een snuf gedroogde peterselie
en een theelepel gedroogde selderij
(inderdaad, die van de 'grote droog-operatie').
De testhap ontlokte me een "wauw"
en ik was heel benieuwd
wat de rest van de gezinsleden zouden vinden.
Zij zouden immers blind proeven!

Onze jongste man vond het helemaal niets:
"Ik vind die gedroogde kruiden echt vies!"
Maar onze oudste, en ook Ernst,
waren zeer enthousiast!
Die bloemkoolsaus is een echte aanrader!


Oh ja,
ik voegde aan de speltpasta ook wat zeewier toe.
Deze zeewier-tagliatelle van Seamore
is hier in huis nog niet echt populair.
Maar de kleine hoeveelheid die ik toevoegde
(in stukjes gesneden, dat dan wel),
deed het vandaag goed in het gerecht.
Gelukkig,
dat zijn toch weer wat extra voedingstoffen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten