maandag 30 november 2015

What's cooking op 30 november 2015: Pasta groenlof


Op zoek naar inspiratie voor de
'wat eten we vandaag?'
dook ik de groentelade van de koelkast in.
Tja...
groenlof...

Hiermee was het hoofdbestanddeel binnen.
Om die groenlof zou ik de maaltijd bouwen.
Maar ja, wat voor maaltijd?
 
Op zoek naar inspiratie voor de
'wat eten we met groenlof vandaag?'
dook ik nu het internet op.
En met het zien van een paar ingrediënten
had mijn hoofd een gerecht bij elkaar bedacht.

Ik bakte wat gerookte bacon aan
en fruitte hier twee gesnipperde uien bij mee.
In een andere pan braadde ik ondertussen wat gehakt rul
met een teen knoflook in stukjes.
Toen de ui glazig gebakken was
voegde ik de groenlof toe
mét een scheut havermelk
(omdat die pak nog open stond).
Ik stoofde de groenlof zacht
en voegde daarna gehakt en knoflook hierbij.


De smaken mochten nog wat op elkaar inwerken
terwijl ik wat pasta-schelpjes kookte
en uiteindelijk werd alles in één pan geserveerd.


Kind 1, van lichting 16.30 uur,
vond het te bitter smaken.
Kind 2, van lichting 17.45 uur,
vond de pasta-schelpjes zo raar anders.
Ik kruidde de pasta groenlof op mijn bord
met nog een snuf zout en wat meer snuffen peper
en vond het daarmee een lekker maal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten