dinsdag 13 januari 2015

What's cooking op 13 januari

 
 Vandaag konden we ons groentenpakket weer ophalen.
Daar zat weer veel lekkers bij.

Maar voor het diner van vanavond
besloot ik nog iets uit onze eigen voorraad te maken.
Er stond namelijk nog kimchi
en die moest toch eindelijk eens geproefd worden.

 Omdat ik niet verwachtte de kinderen zo gek te krijgen
dat ze het rauw bij hun maaltijd zouden eten,
besloot ik er een ovenschotel mee te maken.
Misschien niet zoals het 'hoort',
maar wel zo praktisch voor ons!


Ik liet de kimchi uitlekken (tot het hele huis naar knoflook rook),
maakte aardappelpuree, rulde gehakt
en bakte schijfjes appel.


 Het gehakt ging onderin de kleine braadslede,
de kimchi erbovenop,
daarop de schijfjes appel
en daarop de aardappelpuree.
Ik voelde me een kunstenaar 
tijdens het vullen van de braadslede 
vanwege de prachtige kleuren!



De gevulde braadslede ging zo'n 20 minuten
bovenin de braadoven.
En natuurlijk waren de plaatjes op het bord
daarna net zo schilderachtig!



Hoewel...
Onze kinderen besloten dat ze de kost beter zouden verdragen
met wat lepels kippensoep eroverheen.
Tja, dat is hun keuze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten